Jeg har flyttet!

Jeg har flyttet fra blogspot til wordpress for å få litt mer valgfrihet. Du finner meg nå på http://junepune.com
Velkommen!
Viser innlegg med etiketten Foto. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten Foto. Vis alle innlegg

onsdag 18. april 2012

..: På toppen av verden :..

Ny fjelltur i dag, med samme selskapet som i går ;)
En litt tyngre sak i dag, å tråkke i muggen snø er tuuungt, og med 10 kg Alma på magen ble det ikke akkurat lettere.. Men vi koste oss vi!

Minstemora sitter å nyter utsikten og litt pops og vann. Godt å endelig komme seg på toppen.
Atlas balanserer på kanten ;)
Utsikt over Ulsteinvik. 

Mektige fjell!
 Nå blir det vel en hviledag tror jeg.  Kan vel være det trengs ;)


Har deltatt med dette innlegget på mamma-blogger.com





tirsdag 17. april 2012

..: Det er jo litt vakkert da :..

Når sola skinner, og den varmer litt..
Og man kommer seg opp i høyden.





Godt å komme seg UT!
Prøvde bilkjøring for første gang i dag etter armbruddet også.. Gikk høvelig bra, klarte det på et vis.
HippHurra!

Ha en fin dag videre :)



søndag 15. april 2012

..: SOL! :..

Når den gule dingsen på himmelen først bestemmer seg for å vise sitt blide åsyn, ja da er man kjapp til å komme seg ut gjennom dørene..
Kald vind, men herlig vær alikevel..

Her har vært stamp-bading for liten og stor, tur på lekeplassen/skolen og ut på tur for is-shopping..
Må være effektiv når man skal skvise en hel sommer inn på en dag serru..
 Fin dag.. For liten, stor og firbeint..

Nå håper jeg snart hånda klarer å manøvrere en girstake så det går ann å kjøre seg en ut ut av bygda også..
Whoopie..

Ha en forrykende kveld videre..




torsdag 12. april 2012

..: Det lukter VÅR! :..

Lite blogging her for tiden..
Lite av noe som helst faktisk..
Knekt høyrearm, som høyrehendt er ikke noe særlig verken for motivasjon, ork, lyst eller glede.
Dagene går stort sett forbi liggende på soffaen. 

Men i dag fikk jeg karret meg ut av soffateppet, og fikk på meg jakka.. Noe som tok tid forresten ;)
Ut i fjøra å nyte sola et lite øyeblikk..

Og så fikk Atlasen rast fra seg litt.. Stakkaren har ikke fått mye tur de siste 2 ukene.. 
Håper det blir forandring på det etterhvert som hånden blir bedre og bedre...
Fant seg en "pinne" han..

Alle bildene er tatt med iPhone 4s og redigert med Photoforge2 :)
Speilrefleksen klarer jeg rett og slett ikke håndtere enda.. *sukk*

søndag 25. mars 2012

..: For en fantastisk herlig helg! :..

Skulle nesten ikke tro det var sant!
TO hele dager med oppholdsvær og plussgrader på rad. Og tilogmed sola har vist sitt blide åsyn innimellom..
Lørdag ble det tur i fjæra, med bål, grilling og full pakke..

Vi skulle bare rusle en tur å spade i sanden, men når vi kom ned var vår blivende nabo i gang med å rigge bål, så da var det bare å løpe hjem å hente noe som kunne grilles..
Pølser hadde vi ikke, så da ble det kalkunkarbonader ;) Og så laget jeg en fullfart pinnebrød-deig..

steinkasting da.. Det beste i verden!




Og i dag har vi hatt en fantastisk herlig søndag...
Poden var litt uvillig til å være ute i dag tidlig, men da måtte mor i huset forklare det at å være inne på fineværsdager er et privilegie man mottar når man blir voksen og flytter hjemmefra. Er man barn må man være ute, for vi har tross alt kun ca 9 sånne fine dager i året her på vestlandet.
Startet dagen med å leke masse ute og spise herlige vaffler med naboen som satt ute å stekte på plenen.. Ikke vanskelig å invitere seg selv da ;)
Etter det tuslet vi en tur for å myse på naturen.. Fant litt natur som jeg tok bilde av ;)



Kom hjem så var det en liten pause før det var BADETID! I trestamp ja.. Og 38 grader i vannet..


Føler kanskje dette ble litt blinkskudd.. ;)

Poden er en arti´ kar han og..


Badebildene er tatt i motlys og såvidt justert i PS Elements... Føler jeg hadde hellet med meg i dag..

Håper du har en forrykende fin søndagskveld!
Her er det snart nattinatta selvom klokka viser en time for mye i forhold til gårsdagen..

Hatt en fin søndag du?


søndag 18. mars 2012

..: Stilleben :..

Er månedens tema på oyeblikk.net
Og jeg deltar denne gangen med et bilde som ble tatt i november i fjor under et strømbrudd. 
En sovende engel i lyset av et stearinlys.. Litt mørkt og dystert kanskje?
Men jeg liker det sånn jeg.. 
Ser at bildet er litt mindre lyst og romantisk enn de andre som deltar, men lov å håpe alikevel?

Wish me luck! 
NIBjentene er dommere denne gangen. 

tirsdag 13. mars 2012

..: Kaffekaffekaffe :..

Flere enn meg som trenger en saftig hjerne/hjertestarter på morgenen?
Jeg er en evig tåkedott før jeg får i meg morgenkaffen, og trakterkaffe er det sjelden nok krutt i..

Byttet ut Dolce Gustoen som jeg bare ble mer og mer og mer misfornøyd med, med dette lille vidunderet fra Nespresso..
Og bare.. What a Change! Angrer IKKE for å si det sånn! 

Fant en pent brukt på facebook, og med litt flaks fikk jeg den fraktet helt på døra i går.
Kapslene var allerede bestillt og på plass så da var det bare å kjøre på..
Hadde problemer med å sovne i går kveld for å si det sånn..

Og i dag var det nesten ikke noe problem med å karre seg ut av senga, tanken på morgenlatten var nok til at man med halvt mot klarte å riste av seg dyna..

Så denne morgenen har jeg faktisk laget mønster helt fra scratch på en velourkjoletunika ting til meg selv, og fått mekket sammen et sparkedressmønster..
I tillegg er snuppa hjemme i "spykarantene".. Tror hun gleder seg til i morgen og barnehage, men foreløbig så har hun nok med å finne på fanterier her hjemme..
Ja, og bytte klær.. For ei jåle altså.. Body med strikkamønster var visst ikke bra nok. Body med blomster var tingen i dag.. Og IKKE lilla sokker.. ROSA er det dagen for i dag..

Glad jeg har kaffe jeg..


onsdag 22. februar 2012

..:I VintageMood:..

Rett og slett..
En liten tur i fjøra i går formiddag med voffseslasken, og for en gang skyld klarte jeg å ha med meg speilrefleksen.. Klarer somregel alltid å glemme den biten, men i går! Jah..
Prøvde meg på litt forskjellig, men ente egentlig opp med 130 bilder der bikkja på en eller annen måte var involvert..

Noen av disse bildene har jeg nå redigert i en Vintage/Retrostil.. Eller har iallefall prøvd litt..





Og så over til voffseslasken.. Fineste guttebassen ;)
Han er et pinnemonster.. Kan løpe etter pinner hele dagen! Men kan foreløbig bare å hente, å levere fra seg når han kommer tilbake kommer ikke på frågan.. Med mindre jeg har en to-tre andre å bytte på.. Da går det.. Kanskje...

Og kaster man ikke pinner, slåss man med pinner.. Som stinker.. Sitter fast.. Og er ekle...


I farta!

Og her er min favoritt! Litt sånn blinkskuddfølelse over det hele ;)

Dette bildet kan du forresten få lov å stemme litt på her om du vil!

Ha en fortsatt fin dag!
Her er det huspjusk samt pleie av en spyende pode på tapenten..

Hva skal du?




onsdag 21. desember 2011

...Vi nisser, vi nisser...

Nissefest for de små i barnehagen i dag.
Knipset litt bilder før "avgang".

Fineste bror og søster altså.. Og det er visst ikke bare krangling ser det ut som ;)

Og en storebror som tuller er det beste i verden ;)



tirsdag 20. desember 2011

...En liten bærespire...

Snuppa har jo fra tid til annen blitt båret rundt i ymse bæretøy, som sjal, slynge, meitai og andre ting, og vi har kost oss vi..
Nå er det visst på tide å la arven gå videre. 
Hun har gått rundt med dokka på ryggen endel i dag, og kost seg masse :)
Finfin dag.. 

Bildene er tatt med iPhone og redigert med appen Magic Hour





mandag 19. desember 2011

...Vesle søte lillemor..

Syk snuppe hjemme i dag, og vi har virkelig gitt soffaslying et ansikt i dag...
Godt var det!
Snuppa hadde særdeles dårlig frokostmatlyst, men yoghurt kunne hun til nød godta, og det var visst litt morsomt å spise i soffaen gitt.. 
Og lille trøtte hjertet mitt.
Sov i 2 timer og *poff* var feberen borte.
Goodie!
Men blir nok en "for sikkerhetskyld" dag hjemme i morgen også..
Og kose oss skal vi.. 

Bildene er tatt med iPhone4, og redigert med appen MagicHour. 



torsdag 15. desember 2011

...Hoppeloppe...




Avogtil er det rett og slett LOV å hoppe i soffaen..
Så det så!
Og når poden stolt vil vise meg sine nye "triks" og spør om jeg ikke kan ta bilder er jeg ikke tung å be ;)


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails