Jeg har flyttet!

Jeg har flyttet fra blogspot til wordpress for å få litt mer valgfrihet. Du finner meg nå på http://junepune.com
Velkommen!
Viser innlegg med etiketten Søm. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten Søm. Vis alle innlegg

fredag 13. april 2012

..: Fabelaktig Utfordring :..

Fabelaktig har en utfordring gående..
Favorittputeutfordring!
Så da vil jeg vise ikke min favorittsoffapute, men ungene sin ;) 
(Okey da, det er litt min også ;) )
Olga bor i soffaen, og det er hun som det skyldes på når man mangler en fjernkontroll eller noe i den dur.. 
Olga er født her i huset på syrommet mitt en dag jeg var litt lei av å sy ugler i den minste størrelsen, ville lage ei som var stoooor. 

Myk og god, og perfekt soffaselskap. 

onsdag 28. mars 2012

Hallåo Titti...

Tatt vårpussen på luemønsteret mitt i dag og snuppa måtte få første forsøk.. Hun valgte stoffet selv tilogmed, Hællåo Titty... 
Jeg klippte ut, og hun satt som et tent lys på fanget mitt mens vi sydde den sammen. 
Tror hun ble litt fornøyd.. Sånn egentlig.. 



mandag 26. mars 2012

GeKKoLishIus!

Måtte ut av huset og bygda i dag og inn i "storbyen".. *sukk*
Noe som innebærer å karre seg ut av joggeklærne, og inn i noe mer folkelig..
I tillegg synes jeg det er rimelig greit å ha på seg et tynt lag med ansikt..
Altså øyenskygge, maskara og et strøk med mineralpudder sånn for å ikke se helt skrøpelig ut..
Og siden jeg gjorde det i dag, OG hadde på meg min siste kreasjon som jeg tråklet sammen her en kveld så benyttet jeg anledningen til å ta bilder av den også..

Blomterstoffet er fra herligste Gekko, så derfor har den fått navnet GekkoLishIus..


Vurderer forresten å gjøre Atlasen om til et tilbehør i garderoben.. Mulig jeg må øke min egen muskelmasse først, men han passer bra ikke sant?

Kjolen har jeg forresten fått MASSE positiv tilbakemelding på.. Noe underlig siden jeg var litt redd for at den var too much all over the place.. Men men.. Alltid gøy å lage noe andre også liker..

Tommelen opp for det altså!


mandag 19. mars 2012

..: Uhuuuuuu :..

Sydd litt ugler i dag.. Eller iallefall to..
En liten og en stor..




Litt spent på hva ungene kommer til å si når KåfjordOlga sitter i soffaen, men håper de blir like glad i henne som jeg har blitt.. Hun er ei skikkelig kosedame altså.. Og er skikkelig god på myke klemmer!

I tillegg så denne her dagens lys.

Hun heter Olgitte og er født 19.03.2012, hun søker en ny bestevenn..
Hun er til salgs, og vil du gi hun et nytt hjem sender du en mail til denne adressen og forteller litt om hvorfor du mener Olgitte skal bo hos deg ;)

Ha en fortsatt fin dag.. Så høres vi rundt ;)


tirsdag 15. november 2011

Litt kreativitet i dag..

Har vært lite søm til egne unger i det siste. 
Først var det messeproduksjon, så var det bestillinger, og så ble jeg lei.. Veeeldig lei.. 
Men i dag heiv jeg meg rundt å laget en bukse til poden, som han sårt trenger. 
☆☆☆
Sydde et par CrazypantZ til julemessa som jeg var med på, de var det absolutt første som forsvant fra bordet mitt. 
Men alt har rom for forbedringer så i dag har jeg jobbet litt mer med dette buksemønsteret. 

Her er utgangspunktet som var sydd til messa.. 
 

Denne gangen har jeg laget en videre modell, litt mer baggy, 
ny type lommer som er inni buksa og strikk i livet. 
 Mottakeren ble veldig fornøyd, gispet når han fikk den :D
Og den skulle rett på! OG de skulle så visst på i barnehagen i morgen!
Og da var det lov å hoppe i sofaen ;)


fredag 4. november 2011

May I present!

Rufse Laura!

Opera Ålga. 

Køntri Kårild. 

Og til slutt Kloke Hjørdis. 

Alle født i går kveld og i dag. 
Og blir å finne på Julemesse på Moltustranda Grendahus i morgen. 

Laura har allerede funnet seg et nytt hjem og er på vei til Halden!




søndag 16. oktober 2011

Til lillemor..

Jeg har brukt en stor del av denne søndagen på syrommet, både med og uten unger. 
Tiden har blitt brukt på å prøve å lage et luemønster nesten fra grunnen av, og jeg fikk det til! 
Hadde cm målene fra før fra et annet mønster, og resten ble laget i dag. 
Rakk tilogmed å sy et første utkast og det er ikke så mye som må endres føler jeg!
 Snuppa er 48,5 cm rundt hodet, og denne er str 46/48 cm. Pittelitt stram, men satt ellers som et skudd. 

Så.. Hva synes dere? 
Ok? Fin? Bra? 


torsdag 6. oktober 2011

Jippi Romantica Oh Yes..

Eller noe i den dur.. 
Og fremdeles i mobilkameramodus. 
 Størrelse 38, mønster fra boka Made by Me. 


onsdag 5. oktober 2011

Kobralue på hodet.

 Skulle liksom ta de fineste bildene i dag tidlig, siden luebildene i går var med mobilen, men den gang ei.. Speilrefleksen var snustom for strøm siden noen *host* hadde glemt å skru det av sist det ble importert bilder på Macen.. 

Jaja.. Mobilbilder atter en gang, men har prøvd å redigere de en liten smule i Photoshop om ikke annet.. 


tirsdag 4. oktober 2011

Lue til lillemor..

I ullfilt og fleece.. 
Har lenge hatt denne boka liggende. 
Var vel egentlig en av de første som fikk den i postkassa, men den har blitt liggende.. 
Lenge! 

Men i dag tok jeg den ned fra bokhylla og begynte å bla litt i den igjen.. 
Og siden snuppa trenger et par nye luer til vinteren fant jeg ut at jeg skulle prøve å sy en Kobralue!
Og som tenkt så gjort.. 
Dårlig mobilbilde, I know! Men dere ser jo sånn ca :)
Og et bilde av knappen.. 

Lilla ullfilt på utsiden, hvit polarfleece inni og orange detaljer.. 
Rakk ikke å bli helt ferdig før snuppa la seg, men gleder meg til å prøve den på i morgen tidlig. 


onsdag 7. september 2011

Nye bodyer til minstemor..

Har blitt produsert på syrommet i dag. 
Kjøpte mønster i går hos Heilt Spesiell
fikk det som PDF fil på mail, og i dag har jeg printet ut og sydd mine første to i str. 80. 
Første bodyen ut i soppstoffet ser ikke ut i måneskinn, jeg strammet ikke kantingen nok, bomma på overlappingen på skulderen osv. IKKE pent, men duger nok i barnehagen for detom. 
Nr 2 i stoff fra herlige Gekko ble myyyye bedre, der tok jeg meg tid til å tenke litt innimellom, i tillegg klarte jeg å finne rett bredde på kantingen også siden jeg ikke har coversøm-maskin *snufs*
 Gleder meg til å få hjem snuppa så jeg får prøvd dem på! 


mandag 29. august 2011

Bukse igjen..

Enda en bukse i barnehage"kolleksjonen" til poden er ferdig. 
Denne gangen i velour med annleggsmaskiner på. 
Saggy joggebuksestil. 


lørdag 27. august 2011

Bukser

Til ungene ble til i går. 
Poden har vokst ut av nesten alt av barnehagetøy, så da er det å sette seg på syrommet å lage litt joggebukser. 
Ble ferdig med to i gå, en til poden og en til snuppemor. 
 Snuppebuksa er en såkalt "Monkey Pants" smal modell med runding i rompa :)
Brukt "busedyrene" fra stoff og stil til dette :)

 Podens bukse er en vid joggebukse med strikk i liv og bein, og som dere ser så er den PERFEKT å leke i! 
Og med traktorapplikansjon i rompa!
Perfekt til gutten min!

lørdag 20. august 2011

"Kosefis" til snuppemor..

Denne ble ferdig i går kveld, 
en heldress til lillemor her. 
Str 74+

 Og et ekstra bilde bare fordi hun var så søt!

Snuppa elsket den og kunne IKKE få den fort nok på! 
Gøy når det er sånn altså.. 

onsdag 13. juli 2011

Snuppekjole #2!

Noe vanskelig å ta bilder av en veeldig sprelsk halvannetåring gitt.. 
Førsøk #2 på den kombinerte strikk og stoffkjolen er ferdig, og jeg er MYE mer fornøyd denne gangen, selvom jeg har litt justeringer igjen. 
Men denne gangen satt iallefall strikkedelen som et skudd, så da er det litt justering på skjørtedelen igjen før jeg muligens kan si meg 100% fornøyd. 

Endringene denne gangen er mindre masker og en halv pinnestørrelse opp. 
I tillegg er skjørtet redusert fra 5 deler til 4, der jeg økte bredden oppe med 1 cm pr del. Så totalsummen ble 8 cm mindre ca. 
Men det er fortsatt litt for vidt tror jeg, men med blondeknyting i livet gjør det slettes ingenting.. 
Fine snuppa mi! 


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails