Jeg har flyttet!

Jeg har flyttet fra blogspot til wordpress for å få litt mer valgfrihet. Du finner meg nå på http://junepune.com
Velkommen!
Viser innlegg med etiketten Kjæledyr. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten Kjæledyr. Vis alle innlegg

fredag 16. mars 2012

..: FreDag :..

Dagen så langt har gitt meg kaffisjokk og geleknær.
Spent på resten..
Startet dagen med å sjokkert konstantere at sola var på vei til å lage en fin dag.. SOL liksom, finnes den enda?
Så da skreik min norske samvittighet at da må man UT! Kan ikke sløse bort finværsdager..


Og det tok jo en liten time å gå opp og ned av "fjellet".. Skjelven i kropp og sjel er vi begge nå. Men det er verre å gå ned enn opp altså..
Nå er det litt sånn...

Før helgahandelen skal taes, og litt småvask rundtom i heimen.. Like kjedelig hver uke, men som de sier på tven..
"Om ikke du gjørre sjæl så erre ingen andre som gjørreforræi"

Ha en super helg videre folks!


mandag 5. mars 2012

..: En første gang for alt :..

Og denne første gangen gjaldt hundeutstilling!
Og det var kjempegøy jo! Sånn rent bortifra at minstemora hadde lagt igjen sitt gode humør hjemme..
Fikk med oss alt unntatt Best in Show kåringen..

Jaja,, Bedre lykke neste gang.. (Med ungene hjemme...)
Kameraet husket jeg selvfølgelig........ ikke å ha med meg, så disse bildene har jeg lånt fra Beathe/Kennel Carve Canem som var vårt eminente reisefølge denne dagen.. Hadde heller aldri overlevd dagen uten for å si det sånn.. Greit å ha med seg noen som vet hva man skal gjøre ;)


Her er vi i ringen, jeg er så nervøst at jeg egentlig hadde mest lyst å løpe derifra.. Og når minstemor hylte etter meg så høyt at hun i grunnen overdøvte det meste ble jeg en tanke svett altså..
Men vi greide det vi altså.. *veldigstolt*
Og det gav absolutt mersmak!

Her er gårsdagens rasevinner. En utrolig fin guttebass på 6 mnder som heter Tyson.
Tror han er hjemmehørende i Eide og Fræna hundeklubb.

Etter vi var ferdig var det Beathe og Tilla sin tur i ringen..

Tilla fikk med seg en fiiin BIRsløyfe hjem, og ble BIG3 også!

Stort sett en kjempefin tur, og nå sitter vi å leser litt på terminlisten til NKK for å se om det er noe mer vi kan få med oss :)




tirsdag 28. februar 2012

..: Øvelse gjør mester :..


Vi øver det vi er god for.. 
På søndag skal vi på vår aller første utstilling, og jeg skal handle Atlas selv. Gruer meg mest, og gleder meg litt.. 

I dag har vi øvd MASSE på at han skal holde seg ved meg, og holde et ok tempo.. 

Det går da iallefall fremover om ikke annet! :)
Og vi har 4 dager igjen å trene på. 

Etterpå lå han sånn i soffaen..
Tar på å både bruke hode og kropp tror jeg..
På slutten av siste treningsøkt i dag var det faktisk nesten sånn det luktet svidd av ørene hans..
Wish me luck! 

onsdag 22. februar 2012

..:I VintageMood:..

Rett og slett..
En liten tur i fjøra i går formiddag med voffseslasken, og for en gang skyld klarte jeg å ha med meg speilrefleksen.. Klarer somregel alltid å glemme den biten, men i går! Jah..
Prøvde meg på litt forskjellig, men ente egentlig opp med 130 bilder der bikkja på en eller annen måte var involvert..

Noen av disse bildene har jeg nå redigert i en Vintage/Retrostil.. Eller har iallefall prøvd litt..





Og så over til voffseslasken.. Fineste guttebassen ;)
Han er et pinnemonster.. Kan løpe etter pinner hele dagen! Men kan foreløbig bare å hente, å levere fra seg når han kommer tilbake kommer ikke på frågan.. Med mindre jeg har en to-tre andre å bytte på.. Da går det.. Kanskje...

Og kaster man ikke pinner, slåss man med pinner.. Som stinker.. Sitter fast.. Og er ekle...


I farta!

Og her er min favoritt! Litt sånn blinkskuddfølelse over det hele ;)

Dette bildet kan du forresten få lov å stemme litt på her om du vil!

Ha en fortsatt fin dag!
Her er det huspjusk samt pleie av en spyende pode på tapenten..

Hva skal du?




søndag 8. januar 2012

...Tidsfordriv skal kjedsomhet fordrive...

Voffseslafsen har en favorittleke hos "besta".. 
Og han gjør det omatt og omatt og omatt igjen ;)
Litt søt også da :)
Den runde dingsen rister når han drar ut snora..
Sikkert derfor det er så gøøøøøøøy... :D


søndag 11. desember 2011

...Its a DOG world!...



















Mange bilder av ymse kvalitet, hobbyfotograf som jeg er sleit jeg litt med å få stillt inn kameraet sånn som jeg ville..

Hver søndag kl 13 er det samlingstid for små og store hunder på skolen i Brandal, de får løpe fritt på et innegjerdet ommråde og bare være hunder. Leke og sprette! Gøy for både liten og stor.
Atlas koser seg glugg og matmor får hilse på mange forskjellige voffser.
Fin dag!



mandag 28. november 2011

Boffsi..

Av en eller annen grunn har jeg innbilt meg at vi er øyas eneste staffeeiere, og lykken var stor da denne frøkna dukket opp! Nydeligste 
 Å ta bilder med en toåring på armen er ikke videre lett, men fikk tatt noen få bilder fra søndag, da vi var på hundesosialisering på Hareid. 

"Litt" skeptisk må jeg innrømme jeg var, men det gikk bra :) 

Men mulig jeg lar lillemor her være hjemme neste gang, det ble litt voldsomt for henne med så mange hunder på samme sted :/

Men knasende kjekt for Atlas som fikk lekt seg litt. 






tirsdag 22. november 2011

Å få rompa opp av soffaen...

Er ikke alltid like lett, med akk så godt når man først klarer det!
Så vi har vært å lufta oss en times tid i lysløypa!
Og boffisen kosa seg MASSE!
 Og nydelig utsikt! 
Fine bygda!


mandag 21. november 2011

Voff..

Jeg prøver meg støtt og stadig på å utvikle meg som hobbyfotograf. 
Og jeg vil veldig gjerne bli bedre i å bruke de mulighetene Photoshop (Elements) har å tilby også. 
Tok litt forskjellige bilder i helga, og skal prøve å legge ut noen etter de er ferdigredigert. 

Disse 4 ble jeg ferdige med nå. Tatt av en voffse som slappet heeeelt av under stuebordet hjemme hos mamma. 
Jess.. Jeg er faktisk supersøt.. 
Og kan faktisk spille død! 
Begynner å bli nok bilder nå.. NOOOOK!
Jeg slutter! Styr deg selv.. !
 Fineste boffisen!

Ha en fortsatt super dag da du! ;)


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails