Jeg har flyttet!

Jeg har flyttet fra blogspot til wordpress for å få litt mer valgfrihet. Du finner meg nå på http://junepune.com
Velkommen!
Viser innlegg med etiketten Annet pjatt. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten Annet pjatt. Vis alle innlegg

onsdag 14. mars 2012

..: Når man er inspirert :..

Men ikke finner ånden.. Ikke finner roen.. Ikke finner tiltaket.. Eller ikke finner lysten..
Hva gjør man da?
Jeg skal liksom være flink studine for tiden..
Men hva gjør jeg?
Sitter å ser Project Runway på nett, skriver blogginnlegg.. Eller surfer rundt på Pinterest etter hjemmelagde, kule "headboards", eller hodegavler.. Som jeg faktisk brukte 15 minutter på å komme på at det hette på norsk..

Jeg HAR lyst å være flink studine.. Veldig.. Jeg VIL bli ferdig.. Lære masse, og begynne å jobbe sammen med gubbeskinnet i firmaet hans. Men hvor er ånden!?
Jaja.. Uansett har jeg fått skvist inn et partre effektive halvtimer med lesing i dag, og har faktisk fått svart på endel oppgaver..

Kvalifiserer det til en runde med fine bilder på bloggen? Av sengegavler jeg har lyst å lage selv?
Ja.. Tror det.. Og.. Ja, en kopp kaffe også tror jeg.

Enjoy :D
Kilde!


Kilde!
Kilde!
Kilde!
Det ser jo egentlig ikke ut som så veldig mye hokuspokus å lage dette selv.. 
Får lage en lapp bak øret om at jeg må finne noe som passer "Eplekasse til nattbordlooken" en gang jeg egentlig har mer tid til overs.. 
For nå måtte jeg plutselig lese en halvtime til, før ungene skal hentes, underholdes og koses med!

Men jeg blir ferdig til slutt.. Tror jeg.. Men nå.. En kaffe til..



fredag 9. mars 2012

..: Takk! :..

For alle de fantastiske tilbakemeldingene på forrige innlegg.
Både her og på facebook, satt å småsnufset i hele går kveld, så mange fine ord! Har brukt morgenen til å lese alle de fine kommentarene igjen, mens jeg drakk morgenkaffen..

Nå er det helgavask som er planen, før jeg skal kose meg med en episode eller to av siste sesong Project Runway..

Ha en fortsatt fin dag!


mandag 5. mars 2012

..: Jeg er håpløs :..

På å holde blomster i live.. Men av en eller annen grunn er orkidèer noe som ikke dør fra meg..
De blomstrer sjelden igjen etter første gangen, men de dør iallefall ikke.. (!)
Flink hæh?

Men nå er forsøk nr 2 i hus, forsøk nr 1 har stått blomsterløs i iallefall halvannet år, fortsatt i live! Men uten blomster, så da var det kanskje på tide med et nytt forsøk..

Bildene er hentet rett ut i fra mobilen (iPhone 4s)  uten noe som helst redigering ;)

Synes denne her var kjempefin, beigerosa orkidè med masse fine blomster..
Håper den overlever denne også..
Hadde vært sabla gjildt..

Har du grønne fingre? Og et knallgodt orkidètips?
Pass it on i kommentarfeltet!


tirsdag 14. februar 2012

..:Valentines Day:..

                               
Feires ikke        her i huset..
Trodde jeg.. 
Men men.. Så feil kan man visst ta..
Så nå sitter jeg her da, med litt svart samvittighet.. 
For vi skulle jo ikke feire denne Handelstandens Dag!
Tror egentlig jeg gikk på sammen smellen i fjor når jeg tenker meg om..
Lærer vist altså da aldri.. 
(mumler noe om pokkers mammetåke...)
Kjenner jeg lillebroren min rett nå får han vel appoplektisk anfall.. 3 uker før Apple skal ha pressekonferanse.. 
But I ♡ it still!
Og glad ble jeg! :D Nå nærmer vel seg Applefamilien her i heimen komplett! 

NOE sier meg at dette har han pønsket ut i dag tidlig, mens jeg og minstemor (som hipphurra startet dagen kl 6! ) lå å slumret på soffaen ;)

Mulig det var det faktum at det var en ordrebekreftelse, med dagens dato på og ikke en håndfast padde som lå i microbøgeovnen som avslørte han.. Men dog.. Kan jo aldri vite..
*host*

Det gledes iallefall her i heimen, og nok en gang har gubbeskinnet gått bak ryggen min å lurt meg...
I G J E N!






onsdag 18. januar 2012

...Organiseringsmuligheter i posten...


Og har allerede skrevet ned min aller første viktige avtale ;)
Ha en fortsatt fin Onsdagskveld.. 


lørdag 19. november 2011

Tid for forandring..

Jeg har nå i lengre tid følt meg som en grå, kjedelig og trist kjerring.
Ei kjerring som ikke gjør annet enn det vanlige og til dels kjedelige hverdagslivet. 
Men jeg fant løsningen!
Løsningen som gjør ungene blide som dagen er lang, golv-vasken går som en dans, oppvaskmaskina både fyller og tømmer seg på magisk vis, og jeg tror jammen meg doen vasker seg selv også.. 
Og hva er mirakelkuren?
HÅRFARGE!
Her er det fantastiske utgangspunktet.. Litt som et hvitt lerret med revner.. Men skitt au! 
Må innrømme jeg var "litt" over middels skeptisk når jeg tok dette bildet. Følte meg omtrent som et neonlys i Las Vegas her. 
Og taddidaddaaa!
Aaaah.. Sjelefred!
Og så gjør det jo dagen mye mer interessant når man skvetter så man nesten hyler høyt hver gang man ser seg i speilet. 

Beklager de überfænsie ispeiletbildene. 
But this is what you get ;) 


torsdag 27. oktober 2011

lørdag 17. september 2011

Somewhere over the rainbow...


Somewhere over the rainbow- way up high
in the land
that I heard of once
Once in a lullaby

Somewhere over the rainbow- skies
are blue
and the dreams
that you dare to dream
really do come true 

Someday I'll wish upon a star
and wake up 
where the clouds are far behind me
Where troubles melt like lemon drops
away above the chimney tops
that's where you'll find me 

Someday I'll wish upon a star
and wake up
where the clouds are far behind me
Where troubles melt like lemon drops
away above the chimney tops
that's where you'll find me 

Somewhere over the rainbow
skies are blue
and the dreams...that you dare to dream
really do come true
If happy little bluebirds fly
above the rainbow, why
Oh, why can't I? 


torsdag 15. september 2011

Lisa Williams ♡

Det var vi på i går kveld.. 
For en dame! Og for et "show". 
I utgangspunktet halvveis skeptiker, halvveis troende.
Og nå.. 
Endel mindre skeptiker, og endel mer troende. 
Bilder:
Fergeturen hjem var dryg, våt, kald og med en våken snuppe hjemme med tante *stress*
Men det gikk bra! Og godt å lufte hodet litt.. 
 Og uansett hva man tror på, og måtte mene, Lisa Williams er uansett en fantastisk dame, med en vannvittig utstråling. 



tirsdag 14. juni 2011

Bilder, bilder, bilder..

Travel helg... 
Fredagen startet med besøksdag i barnehagen. 
Ser ikke sånn ut her da, men snuppa koste seg masse!

 Så var det tur til frisøren, ny sveis er alltid kjekt.


 Så tivoli og mat i drittvær før det var hjem og finne senga.. 

 Lørdag var utdrikningslag til naboen.. 
Knallgøy!


Og mandag var tivolidag igjen.. 
Søndagen tok vi det stille og rolig her hjemme, tatt min form i betrakning ;)



Snart 2 uker unnagjort, og 2 uker igjen til mannen kommer hjem!
Begynner å merke det piiittelitt..

tirsdag 7. juni 2011

5 ting vi liker nå...

Og med vi menes jeg og ungene ;)

#1:
Shrek og familien hans. Hekta totalt.. Og kjempespennende!

#2:
Tegnebrett fra Wacom, Bamboo FUN! Gøy for både mor og barn

#3:
Togbane.. Gammel slager.. Går aldri av moten!

#4:
Sandkassa... Ungene kan sitte der til evig tid.. Og gøy er det jo også :)

#5:
SOLA! Håper vi får se den massemasse denne sommeren :)

onsdag 1. juni 2011

HURRA for meg..

Som fyller mitt år, 
ja meg vil jeg gratulere...

Ble 29 år for første gang i dag gitt. 
Morgenen gikk rolig for seg, jeg og ungene sto opp kl halv 8. 
Spiste frokost, og poden fikk seg sjokoladesmultring etterpå. 
"skulle ønske du hadde bursdag meir mamma" sa han da ;)

Klokken 14:30 fikk jeg telefon fra barnehagen, midt i kakebaking og sjokoladesmelting, poden hadde vist klart å få en stein oppi nesa.. IGJEN! 
Så da var det avgårde til legen, han fant intet.
Så da var det hjem igjen for å fortsette kakebakingen.

Etterhvert dukket mamma, søsteren min og mitt tantegull opp.
Med masse PAKKER! Jeg elsker pakker! Spesielt når det er så mye fint inni dem 
 Har hatt en kjempefin dag, til tross for at mannen reise på jobb i dag tidlig kl 5 og blir borte de neste 4 ukene.. Miss U! 


fredag 13. mai 2011

Som Sønn, Så Mor..

Ute på kafe, vente på maten.. 
Pittelitt kjedelig.. Å vente.. 
 Mye man kan gjøre for å få minuttene til å gå altså ;))


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails