Jeg har flyttet!

Jeg har flyttet fra blogspot til wordpress for å få litt mer valgfrihet. Du finner meg nå på http://junepune.com
Velkommen!

onsdag 5. januar 2011

Man lærer så lenge man syr...

Blir ikke mye sying her i heimen for tiden, iallefall føles det sånn :) 
Denne vimpelrekka har jeg hatt ferdig utklippt i månedsvis, og i kveld tenkte jeg at er det på tide å få den ferdig :) 
Den er til podens rom, men den var jo fin på stua også.

I utgangspunktet var det ca 30 cm mellom vimplene, og skråbåndet var sydd med rettsøm, men når den kom opp i "lufta" så jeg at mellomrommet var altfor stort, så da var det bare å pelle frem sprettekniven, ta løs alle trekantene og begynne på nytt. Halverte mellomrommet og det ble bra, sydde sammen skråbåndet med sikksakksøm også, ble mye bedre. 
Sånn så den ut før oppsprettinga. Litt slapp og litt lite "liv" i..
Og her er den etterpå. Tettere, finere og mer dekorativ.
 Er slettes ikke umulig at det vil komme et partre ekseplar i eplabutikken min sånn etterhvert når jeg får dreisen på de. 
Og jeg skal lage en tutorial til bloggen også, så kanskje DU kan lage din egen?



3 kommentarer:

  1. Så fin den ble. Men enig i at mellomrommet var for stort på det øverste bildet:). Jeg har en vimpel liggende klar til sammensying jeg også.... er en smule treg. Kanskje jeg skal få mekket den sammen i morgen? :)

    SvarSlett
  2. Så fin den ble! Har en liggende her ferdigklipt jeg og, men skal jammen meg klippe et par til så den blir tettere. Takk for titten. :)

    SvarSlett
  3. Flink du er. Syns den siste ble finest jeg også:)

    Jeg sydde en slik til snuppa sin 1 årsdag jeg, og den hang på stua leenge etterpå, hehe:)

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen ♡ Jeg setter stor pris på hver eneste en av dem.

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails