Jeg har flyttet!

Jeg har flyttet fra blogspot til wordpress for å få litt mer valgfrihet. Du finner meg nå på http://junepune.com
Velkommen!

søndag 14. november 2010

Selvom pappaen ikke er hjemme...

Må vi jo bake noe :)
Eplemuffins i ovnen, jeg og poden har bakt!
Gleder meg til å smake!


- Bloggetiblogg fra iPhonen

Ingredienser:

125 g smør
2 dl sukker
2 store egg
2 ts vaniljesukker
2 ts bakepulver
4,5 dl hvetemel
1,5 dl melk

Pynt:
2 store epler
kanel
perlesukker
☆ 
Fremgangsmåte:

Pisk mykt smør og sukker til smørkrem. Pisk inn eggene, ett om gangen. Sikt sammen de tørre ingrediensene. Bland dette i deigen vekselsvis med melken.

Sett papirformer i muffinsbrett (se tips). Fordel deigen i formene til de er ca 2/3 fulle. Skrell og rens eplene og del dem i båter. Trykk noen eplebåter ned i hver muffins og strø over med kanel og perlesukker.

Stek muffinsene midt i ovnen ved 225°C i ca 15 min. Avkjøl i noen minutter før de forsiktig hvelves ut av muffinsbrettet.

 

1 kommentar:

Tusen takk for at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen ♡ Jeg setter stor pris på hver eneste en av dem.

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails