Jeg har flyttet!

Jeg har flyttet fra blogspot til wordpress for å få litt mer valgfrihet. Du finner meg nå på http://junepune.com
Velkommen!

fredag 11. februar 2011

Kyllingnuggets!

Hjemmelagede og knallgode!
Fant for en stund siden et innlegg i denne bloggen, om hjemmelagede kyllingnuggets.
Hun hadde brukt denne oppskriften.
Det er egentlig en lavkarbo oppskrift, men det kan vel spises av oss vanlig dødlige også antar jeg ;)
Jeg sleit pittelitt med å lage dem sist, men denne gangen ble de helt perfekte, jeg spiste litt for mange, og det samme gjorde vel mammaen min og poden også. 
Vi hadde ris og salat til. 
Dippingen ble laget av tacosaus og rømme. Ca 50/50 forhold.

Oppkriften:
Kyllingkjøttdeig
Krydder (Jeg bruker Santa Maria Chicken and Steak)
Baconcrisp eller bacongull (Skal være laget av ekte svin, ikke juksevarianten av mel)
 ❉
Knus baconcrisp/bacongull til små smuler. Har du ikke mikser eller kjøkkenmaskin så går det fint å putte det i en pose og rulle over med vanlig bakekjevle til det er finknust nok.
Bland krydder i kyllingkjøttdeigen, som så formes til kuler og siden trykkes litt flate.
Dypp de flate kulene i knust baconcrisp. Legg de på stekeplate dekket med bakepapir.
Stek på 225 grader i ca 15-20 min, litt etter hvor tykke de er.

2 kommentarer:

  1. Det så utrolig godt ut! :D
    God helg !

    SvarSlett
  2. Ååå.. dei e so go dissa nuggetsa... Bruka å ete ALTFOR masse vi mæ når vi laga d ;)

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen ♡ Jeg setter stor pris på hver eneste en av dem.

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails