Jeg har flyttet!

Jeg har flyttet fra blogspot til wordpress for å få litt mer valgfrihet. Du finner meg nå på http://junepune.com
Velkommen!

mandag 25. januar 2010

36 uker gravid...


36 uker.

Fra 36 uker og 0 dager til 36 uker og 6 dager av svangerskapet.
Vekt: 2700 g
CRL: 32 cm
Full lengde: 44 cm

OM BARNET
Fosteret er i begynnelsen av denne uken 34 uker gammelt. Morkaken som lenge var tyngre enn fosteret, veier nå en sjettedel av fosterets vekt.
Fordøyelses- og tarmsystemet er fremdeles relativt umodent, og vil ikke være helt modent før barnet er tre til fire år gammelt. Nå utgjør fettlaget omtrent 15 prosent av fosterets vekt, og vil gjøre det lettere å regulere kroppstemperaturen etter fødselen. Huden ser lyserosa ut til tross for fettlaget. Årsaken er at blodårene ligger så nær hudoverflaten. Hudfolder rundt blant annet knær, håndledd og nakke utvikles.

-----------------------------------------------------------------------------

De siste dagene har stått i vaskeklutens tegn, jeg har fått tatt skikkelig over både stue, kjøkken og ganger. Og i dag har jeg begynt på overetasjen der alle soverommene er. Har jo slettes ikke vært i form til noe som helst de siste mndene, så det er godt at jeg har litt ekstra energi til å ta det nå før fødsel. Sånn at jeg VET her er rent og pent til babyen kommer.















Tatt i veke 36+1

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen ♡ Jeg setter stor pris på hver eneste en av dem.

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails