Jeg har flyttet!

Jeg har flyttet fra blogspot til wordpress for å få litt mer valgfrihet. Du finner meg nå på http://junepune.com
Velkommen!

onsdag 8. desember 2010

Eksotiske julekaker anyone?

Når vi var i Halden på tur var vi jo innom Sverige en snartur, på Nordbysenteret.
Der var det en herlig Indiskabutikk der disse kakeformene formelig hylte på meg ;) 
Og endelig, i går ble det tid for å teste dem!
Fant en opprskrift hos RosaEngler, som jeg ville prøve. 

Klaras Julemenn
3 kopper melk
3 kopper sukker
200g melis
3 ss hjortesalt
hv. mel til passe deis, ikke fast.

Stekes på 150 grader i 10 minutter, de blir ca dobbelt så høye når de stekes så ikke kjevle deigen for tynn eller for tykk- stikk ut med former.

Disse var knallgode altså, anbefales!
Jeg laget 1/3 porsjon av denne oppskriften og det ble endel kaker, vil tro ca halv porsjon er nok for en gjennomsnittlig familie ;)



3 kommentarer:

  1. Så moro med slike kaker da:D

    SvarSlett
  2. Jepp.. Synes de ble knallkule :D
    Og ikke noe som alle andre har *liker*

    SvarSlett
  3. Fancy kakeformer. Disse slår helt sikkert an i barnebursdager også:)
    Koselig og inspirerende blogg du her! Herved en følger

    Kjerstin

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen ♡ Jeg setter stor pris på hver eneste en av dem.

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails